Gdańskie udogodnienia dla niewidomych

Niedawno byłam w Gdańsku i zauważyłam tam inne oznaczenia schodów niż w Warszawie. Nie pamiętam, jak było na dworcu głównym, ale w Gdańsku-Wrzeszczu początek i koniec schodów był oznaczony gumowymi oznaczeniami – bardziej płaskimi niż warszawskie guzki np. w metrze. Nie przyjrzałam się dokładnie, bo czasu nie było za dużo, ale zdaje mi się, że na tych oznaczeniach mniej się można poślizgnąć. To rozwiązanie wydaje mi się ciekawe i jeśli będę w Gdańsku, spróbuję się przyjrzeć.

Przejścia dla pieszych natomiast oznaczono tak samo. Zapowiedzi przystanków w tramwaju mówiła synteza, ale wyraźnie było je słychać, no może z wyjątkiem dwóch – przy jakimś teatrze, którego nazwy nie zrozumiałam, przystanek zapowiadało dziecko, a chyba przy operze, nagrano króciutki fragment operowego śpiewu. Brzmiało to śmiesznie, ale nazwy nie zrozumiałam.

Zawsze to jednak interesujące zaobserwować, jakie rozwiązania wprowadzono w innych miastach.

Informacje o skrytkawitka

O mnie dowiecie się więcej na blogu
Ten wpis został opublikowany w kategorii Dzień za dniem. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

